Sverigebor igen

Ja du har nog förstått. Vi är åter i Sverige. Inte bara på semester, utan Londontiden ligger nu bakom oss. Så tveksam som jag var inför flytten dit, är jag själv förvånad att det var sådan sorg i hjärtat att lämna den staden bakom oss. Fast egentligen. Staden står ju kvar. Det är människorna vi mött. Så fina vänner. De finns ju också kvar. Men faktiskt. Det föll sig så att nästan alla vi umgåtts med lämnar London i sommar. Så inte ens om vi åker tillbaka och hälsar på kommer det någonsin bli så som det en gång var.

Några är förstås kvar, andra är på spridda platser i Sverige och en i nytt land. Men jag hoppas, och tror, att vi kommer hålla kontakten och ses. Det är sällan tycker jag, man finner nya vänner i vuxen ålder. Och jag hittade ett helt gäng där i London. Jag känner mig lyckligt lottad.

Det värsta är att dottern inte riktigt kan förstå. Att hon inte kommer åka hem till ”sitt hus” och träffa ”sina kompisarna”. Inte på samma sätt.

Det kommer jag sakna. Närheten. Att inte behöva planera allt, att bara svänga förbi när man har någon timme över och råkar vara runt hörnet. Och att faktiskt kunna plinga på hos grannen klockan åtta på morgonen när man insett att man är 5 dl vetemjöl kort mitt i brödbaket. För grannen är en av ens vänner.

Tack för att ni gjorde vår tid i London till en av de bästa.

9 responses to “Sverigebor igen

  1. Känner igen de där avskeden. De känns oftast inte så roliga men det brukar bli bra iaf.

    Sv:
    Icke! Här är vi fortfarande tre stycken om man inte räknar med han på insidan ;)

  2. Välkomna hem till Svedala igen! Fattar att det måste vara sentimentalt att lämna.

  3. Tack! Ja det är verkligen dubbla känslor.

  4. Åh vad roligt att ha er tillbaka på söder igen. Måste ses! Snart!

    • Jajaja! Snartsnartsnart! Vi är i Småland till nästa helg typ. Sen är vi hemma och vänder för tvätt osv innan skärgården. Fika på stan eller på ön, det som passar! Ni är alltid välkomna! Kram!

  5. Ja det va fanken va tomt det blev och trist. Men vi kommer hitan och dita till er när livet lugnat ner sig lite. Riktig vänner bär man med sig hela livet i hjärtat. Vi har er där och bär er med oss.
    Fråga Polly om V var här vad skulle ni leka då. – Vela can not bring the horsie home. Hahaha förbannade häst.

    • Hahaha! MY horsie, säger V om sin lilla häst som hon aldrig annars leker med utom när P är med och vill ha den. Tokiga ungar. Ni finns i våra hjärtan också! Kram!!!

  6. Pingback: Året som gick | Queenstreet

Kommentera

