Alexandra Park & Palace

I söndags tog vi cyklarna till Alexandra Park i Muswell Hill i norra London. Mest för att ha ett mål med lekplats för vårt cyklande, men också för att vi hört att det ska vara en rätt fantastisk park. Och mycket riktigt, det var det.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag vet inte om det är första stället jag skulle fara till som turist i London, inte för att det inte är värt det – mest för att där finns så himla mycket man vill göra och man oftast bara har en helg på sig. Men om jag var här en vecka, bodde någorlunda nära och hade barn med mig – ja då är det faktiskt ett bra tips.

Man kan åka kommunalt dit med tunnelbana till Wood Green och parken har ett eget naturreservat med ett hjorthägn. I Alexandra Palace finns en bar och lite kuriosa är att BBC:s sändningar gick via tornet jämte palatset fram till 1980.

Ytterligare kuriosa för den intresserade är att Swedish House Mafia spelar där den 28:e maj. Inte riktigt min kopp te, men kul med så framgångsrika svenskar!

Kommentera

