Bakfull i flera dagar?

Fem av mina finaste tjejkompisar var och hälsade på i helgen. Mats tog Vera till Sverige och mormor och morfar, så jag och tjejerna hade huset för oss själva. Det blev två underbara dagar med shopping, vinlunch, indisk mat, klubbar i östra London, marknad och picknick i parken.

Lika fantastiskt som vi hade det, lika illa har jag mått nu i snart två dagar efter vår festkväll. Samma sak hände sist jag var ute ”på riktigt”. Då i Paris. Jag och Jeanette var ute på fredagen och när vi åt middag på lördagen för ytterligare en kväll på stan började jag må fruktansvärt illa. Vi tog en tidig kväll och illamåendet höll i sig till måndag kväll någon gång.

Då trodde jag att jag ätit något galet. Nu undrar jag. För under taxiresan hem i lördags kväll körde chauffören som en biltjuv. Jag började må illa men tänkte att jag var åksjuk. Bara det att illamåendet inte släppt. Inte ännu! Hela dagen igår förutom en kort stund mitt på dagen då jag fick i mig lite lunch. I morse när jag vaknade kände jag mig okej men efter frukost – same same.

Kan man vara bakfull i flera dagar? Det är ju för jävligt i så fall. Och det konstiga är ju att jag aldrig tidigare direkt lidit av några större problem dagen efter. Trött – visst, men that’s it. Det här, det är ju rent plågsamt och får mig att ifrågasätta om jag någonsin vill gå ut och festa igen…

6 responses to “Bakfull i flera dagar?

  1. har det inte gått över än!! stackars dig!
    tack för en helt underbar helg som jag kommer leva på länge länge. kram och krya på

    • Nej visst är det sjukt? Mådde ok en stund i morse, till jag fick i mig frukost. Gick till tennisen ändå, tänkte att kanske kan jag svettas ut det. Det kunde jag inte… Lite korkat kanske, haha!
      Det var fantastiskt att ha er alla här. Synd det tog slut så fort bara!
      Kram!

  2. Usch! Bakfylla/illamående är vidrigt! Därför jag väljer mina tillfällen numer, hände något vid 30 vill jag minnas och sedan dess blir jag jättebakis 😦 Hoppas du mår bättre snart!
    Kram!

  3. Men gud, stackare! Det är hemskt att må illa, det vill man inte göra längre än nödvändigt.

    Tur i oturen alla fall att du hade en härlig och minnesvärd helg! 🙂

    Krya på dig, M!

  4. Ida Högberg

    Välkommen i gänget, om det är någon tröst. Skriver mer i meddelande. Sov gott! Hörs i morgon! Kram

  5. Pingback: London Girls | Queenstreet

Kommentera

