Det där med att få solhatten att sitta kvar…

Solhatt och kläder är ju bästa solskyddet för barn (och vuxna), men att få hatten att sitta kvar (åtminstone på lilla V) är lite av en utmaning. Hakband är ett måste, något som är ursvårt att hitta i England, och än svårare är det att hitta en som inte är alltför puttinuttig eller har för stora brätten, här där små flickor ska vara söta och bära rosa.

Men så var vännen Viki över och hennes dotter bar en perfekt liten hatt. Små nätta brätten och sydd i tufft vintagetyg. Tur då att hatten var från Vikis eget märke, Viki Petersson, så jag kunde beställa en till V. Jag fick ett helt gäng att välja på och hade mina ögon på en med gula blommor på vit botten, mild i färgerna så den passar till allt, dessutom tycker jag V som är så ljus gör sig just i ljusa färger. Den tar vi, skulle jag säga just som V kom och ryckte till sig en annan av mössorna. Och vägrade ta den av sig.

Vad gör man? Tar den jag ville ha, eller den V ville ha? Ja naturligtvis blev det hennes val. Jag menar, hittar man en solhatt som får sitta kvar, ja då köper man den. Den är urfin den med och V älskar den. Med söta spöket Laban på:

Viki Petersson (ett märke med mycket, mycket mer än ”bara” solhattar) kan du handla antingen i Vikis webshop, på Uni i Stockholm och Linköping eller i Unis webshop.

2 responses to “Det där med att få solhatten att sitta kvar…

  1. vad fin den är!!

  2. Pingback: Bästa barnmössan | Queenstreet

Kommentera

