Docksöt

V:s docka Kalle (döpt av pappa) hade inga kläder. Sådär kan han ju inte springa runt, med snorren i vädret, tänkte jag och funderade på att sy kläder åt honom. Men så kikade jag snabbt på Ebay om där kunde finnas något. Och att det fanns. För inga pengar alls dessutom. Jag budade hem ett set handstickade kläder till Kalle för £0.99 och fyra dito filtar hon kan bädda ner honom och sina andra två dockor Barbro (döpt av mormor, V sa ”ba” och mormor sa ”hon sa ba, alltså måste hon mena Barbro”) och Dolly (ja där får jag ta mitt ansvar…) med, för samma summa!

Kolla in Dolls Accessories på Ebay och hitta riktigt fina fynd! Jag shoppar alltid på brittiska Ebay, ja såklart nu när jag bor här, men även innan från Sverige, för handlar man härifrån behöver man inte tulla eller skatta som man ska om man shoppar från amerikanska Ebay.

Jag fick lite dåligt samvete över mitt klädfynd till Kalle när den här lappen låg i påsen ”Thanks for your purchase. All the proceeds from our sales, we take to Sri Lanka and purchase items for local people who are in need. Thanks for your help.”

Tack för vadå liksom, tio spänn… kan ju inte blivit mycket vinst gjord på den försäljningen. Kände mig nästan skurkaktig. Men jag tipsar vidare om deras prylar istället, du hittar dom här!

2 responses to “Docksöt

  1. Pingback: Hur Dolly blev Otto | Queenstreet

  2. Pingback: Tre gånger stickat | Queenstreet

Kommentera

