Gammalt blir nytt

Jag har en klänning. En fin klänning. En från Christian Wijnants samarbete med La Redoute för ett gäng år sedan. En klänning som bland annat varit med om ett bröllop.

Men du vet när det ibland är så, att det är en liten grej man stör sig på. Som den här klänningen. Jag har tyckt det varit lite för mycket tyg i kjolen och att fallet gjort att klänningen liksom tjockat till mina höfter. Därför har den ofta åkt på, för att efter ett par tittar i spegeln sen åka av igen.

Synd på en så fin klänning. I ett så skönt sidentyg. Med så härligt mönster, som mormors gamla vaxduk typ, älskar det.

Så jag lämnade in den till vår lokala skräddare. Simsalabim var livstycket och en del tyg borta och jag var med en kjol istället!

2 responses to “Gammalt blir nytt

  1. Ida Högberg

    Förlåt, jag har ingen kommentar till varken kjol eller klänning, men jättebra foto. Ni ser så snyggcoola ut!

Kommentera

