Det finns rik och det finns rik

När vi var barnvakt i helgen stod ett barnkalas på schemat. Mats lämnade. I en fyrtiomiljonerskåk. Fyrtio miljoner, p-u-n-d! Han fick ett glas skumpa i handen, snittar att äta och sedan vankades en liten rundtur. I bakgrunden hördes stillsam pianomusik, barnen var så långt borta i huset att man aldrig kunnat ana att där var ett kalas. När de gick genom en salong såg Mats att pianomusiken – ja den kom ju från en man som satt vid flygeln där!

Mats språkade lite med far i familjen. De är relativt nyinflyttade från ett annat land och han berättade att han tagit engelskakurser i bilen. ”Det är så mycket bilåkande i mitt jobb” sa han. ”Jaha, då lyssnar du på band då?” frågade Mats. ”Nej” svarade pappan ”jag har en engelskalärare med mig i bilen”.

Okej… Förmodligen i den stora Rollsen som han, när jag hämtade sen, instruerade sin chaufför att köra hem ett av barnen i.

Som sagt. Det finns rik. Och det finns rik. Vi skulle kunna göra kalas på deras ballongkonto allena.

4 responses to “Det finns rik och det finns rik

  1. Majj gadd! Vad jobbade han med undrar jag?!

  2. hahaha underbart.

  3. Shit pommes!!! Om han nämner, så där lite i förbifarten, att han inte vet var han ska göra av ett par av sina miljoner så kan du ju förmedla en av dem till mig. Jag ställer sååå gärna upp och skulle vårda den så ömt 😉

  4. Vad svarade Mats undrar jag? Ehh Jaha ja det så klart… Band är ju lite uråldringt?!

Kommentera

