På våra väggar

Gällande mitt inlägg om fyraåriga Aelita Andre, som säljer tavlor för 60 000 kronor, så tycker jag i-n-t-e hennes tavlor är fula. Tvärtom. Jag gillar dom. Jag har liknande på väggen hemma. V’s alster. För mig är de förstås ovärdeliga, men jag har svårt att se någon vilja betala tiotusentals kronor för att få ha dom på sin vägg.

20110606-203836.jpg

20110606-203852.jpg

Aelita ställde faktiskt ut redan i V’s ålder. När hon var två skickade hennes mamma in Aelitas verk till ett australiskt galleri. Anonymt. Galleriet tyckte det var lite pinsamt, men ställde ut ändå. Så vad tror du? Bukowskis nästa för V’s fingerfärgmålningar?

3 responses to “På våra väggar

  1. Heeeelt klart Bukowskis 🙂
    Kanske inte, men jag förstår absolut att du har dem på väggen!
    Kram!

  2. Gör det tjonga iväg dom bara. Polly gör ögon just nu Öga öga säger hon och gör cirklar. Du kan hända att jag skickar hennes med ,skulle behöva lite extra cash för det blir ju alltid jul fortare än man tror 😉

    • Haha, ja du ser ju symmetrin i linjerna i den första teckningen – ren konst är vad jag kallar det! Jultomten kommer kunna skatta sig lycklig i år, ty vi kommer kunna köpa hela hans verkstad!

Kommentera

