Tant Elsas magiska hammock

Jag har alltid önskat mig en hammock. Jag tror att möbeln fått något magiskt kring sig från min barndom. Ön vi har sommarhus på ägdes då av en äldre dam. Tant Elsa. Tant Elsa hade en hammock på baksidan av sitt stora hus. Där fick man inte gunga i. Där fick man sitta fint. Efter att man nigit och sagt goddag till Tant Elsa.

Jag tror mig minnas att vi sedan hade en egen. Kan det ha varit samma? Men den knappt minns jag. Och den har definitivt inget magiskt skimmer kring sig. Snarare får jag upp blå galonkuddar i minnet, kan det stämma mamma?

Nu när Mats, jag och V har vårt eget hus ute på ön. Och nu när verandan nästan är klar. Nu vill jag pryda den med min alldeles egna hammock. En som man får gunga så mycket man vill i. Den ska inte ha dynor. Det tenderar bara att bli ett aber att bära in och ut. Dessutom kan de bli lite äckliga i sommarfukten. Nej jag vill ha en i trä. Helst en riktigt 70-talare. Den här är perfekt:

Bild lånad från blocket.se

Precis så vill jag att den ska se ut. Den är till salu också. Till ett kalaspris. 500 kronor. Synd bara att den finns i Västerås. Och att Västerås är lite för långt från ön. Och att vi inte längre är med bil… Jag fortsätter leta. Tips emottages tacksamt!

2 responses to “Tant Elsas magiska hammock

  1. Jo, det stämmer. Fast först hade vi en egen, ljusblå, sen över tog vi tant Elsas mörkare blå. När kuddarna hade gjort sitt köpte vi nya, blå-röd- och gulrandiga. Tror att några kuddar finns kvar på vinden i omsytt skick.
    Du kan få dem om du vill annars kan du ju alltid lägga dem i linneskåpet, haha.

  2. Åh vilken fin! Den skulle vara nåt att ligga i om sommarkvällarna.

Kommentera

