Hur Coram’s Fields-trippen blev ännu bättre

Vi har åkt till Coram’s Fields några gånger. En härligt park i Londons Bloomsbury. Som jag skrev sist finns där ett litet centrum, ett gäng lunchrestauranger och British Museum.

Sist vi var där, då upptäckte jag att den här utflykten kunde gå från bra – till bättre. Jag upptäckte Lambs Conduit Street. Eller rättare sagt vännen Anna sa ”ska vi inte kolla in den här gatan”, jag kollade kartan och såg att den låg typ tvärsöver vägen från Coram’s Fields.

Det är bara en liten gatstump, men där finns mysiga caféer och restauranger, där finns hajpade butikskooperativet The Peoples Market, där finns snyggbutiken Folk (en butik för killar, en för tjejer) från vilken jag ville ha allt – på riktigt (allra helst de perfekta pumpsen), coola Darkroom med designerprylar (och som säljer svenska Bon) och många andra små oberoende butiker.

Väl värt ett besök. Med barn via Coram’s Fields. Utan barn en avstickare från det vanliga shoppingstråket.

Kommentera

