Pulsvärmare

Jag har länge velat ha ett par. Jag är en frusen typ och du vet väl, är man varm om pulsen, om handleden, då är man varm i kroppen. Eller åtminstone varmare.

Jag har letat och googlat, men antingen hittat sportiga varianter eller en virkbeskrivning. Inte min kopp te. Men så såg jag att nyfunna vännen Jennic ofta hade ett par fina på sig. Det visade sig att de kom från hennes egna butik Oleana & Friends i Stockholm. De har massor. Så sist hon var där bad jag henne ta med några.

Det var svårt att välja, men det blev ett par blå i silke och ull som känns lite ”jeansiga” och ett par benvita, handvirkade i alpackaull som känns lite finare:

Ett lätt sätt att hålla sig varm. Tar mindre plats än en extratröja i väskan och är även ett fint sätt att pimpa en outfit med litegrann. Tror de vita åker på ikväll när vi ska ut med brorsan och hans flickvän som är här på besök. Till kavaj, jeans och klackar!

3 responses to “Pulsvärmare

  1. Pingback: Det bidde inga träskor, det bidde… | Hampsteads svenska föräldragrupp

  2. Gulle dig ; – )! Vilken bra reklampelare man fått! Ha en fin kväll och en superbra sommar på ön.

  3. Men gud, vad smart! Det där föll mig i smaken, kände jag! De blå gillade jag särskilt. Vill ha!

Kommentera

