Cornwall i dagarna fyra

Mamma och pappa kom över till London i fredags kväll. Tidigt lördag morgon sen styrde vi kosan mot Cornwall. Efter att alla i alla år sagt ”du måste se Cornwall” såg jag det äntligen. Detta omtalade engelska landskap. Min pappa är en av tjatarna. Han var nämligen i Penzance när han var 16-17 på språkresa. Och han har vid varje Londonbesök sagt ”jag skulle vilja åka till Cornwall någon gång”.

Så när vi i somras bestämde att de skulle komma över för att fira V’s 2-årsdag tyckte jag att det var lika bra att boka Cornwall på en gång. Det är ju en liten bit från London, så det krävs lite mer än bara en helg. Tidigare ikväll kom vi tillbaka och vilken fin resa vi haft:

Detta bildspel kräver JavaScript.


3 responses to “Cornwall i dagarna fyra

  1. Cornwall ÄR underbart! Jag var där med min mamma när jag var 15, det satte sig fast i hjärtat 🙂

  2. Det ser helt underbart ut! Man blir onekligen sugen på att se det live.

  3. Pingback: Året som gick « Queenstreet

Kommentera

