Garderobskris

Jag kan krisa lite framför garderoben inför fest i vanliga fall. Men nu. Som gravid. Redan ett antal kilo tyngre och med en tydlig kula. Nu är det kris på riktigt. Så här lämnade jag sovrummet idag och då ska vi ändå ”bara” till riktigt goda vänner på kräftskiva:

Missförstå mig inte. Jag älskar att jag äntligen är gravid, men jag avskyr att vara tjock. Gravid eller inte gravid. Jag trivs inte med mig själv när jag inte ser ut som jag brukar. Det är förmodligen smått sjukt och troligtvis något indoktrinerat från vårt samhälles smalhetsideal, men oavsett så tycker jag det är lite tufft. Nu är det dessutom bara sådär att jag ser lite fläskig ut. Det är inte helt uppenbart att det handlar om gravidkilon. Särskilt inte här i England där putmage verkar vara mer regel än undantag. Så här blev resultatet till slut, Lucia med liten kula:

Nåja. Helt ett nattlinne är det faktiskt inte. Klänningen har en liten volang:

Värre lär det bli. Med V gick jag upp 20 kilo. Det var mer än bara mage kan jag säga (här är en bild från ett par dagar innan förlossningen). Jag går upp all-over. 20 kilo… V vägde 3. You do the math…

6 responses to “Garderobskris

  1. Camilla Orreving Toniolo

    Ah, Mikaela! 🙂
    Jag har varit alltför dalig pa att läsa bloggar, skriva själv och kommentera under flera manader nu. Men här far jag äntligen läsa att det kommer ett syskon till Vera! Sa härliga nyheter! Massa, massa grattis!
    Och du, du är ju fin även med 20 kilo extra, men i den här vita klänningen är du ju jättejättejättesnygg! Fast jag vet, man känner sig inte ursexig… :-/

    Stor glad kram!

  2. Jag vet att det inte riktigt hjälper när andra säger det, men… jag säger det ändå – du är sååååå fin! Sug på den du!!! 😉
    Kram!

  3. DU, du är supersnygg, både som höggravid, lite gravid och inte gravid alls!
    Kram Prallan

  4. Du vet ju att i början sådär så KÄNNER man sig säkert tjugo gånger tjockare än man egentligen ser ut på grund av hormonomställningen och bara det att kroppen jättetvärt börjat fördela om var hullet ska sitta.
    Förstår precis din känsla men försäkrar dig om att du (precis som ovanstående talare också sagt) du är superfin och ser inte alls tjock ut nånstans – tvärtom. KRAM

  5. Men superfin lucia ju! 😉
    Här är en liten tjockis till som inte trivs i sitt nuvarande postpregnanta status, men det är bara att gilla läget ett tag till. Anledningen till de där kilona är ju fantastisk!! Kram

  6. men JAG VET!
    har gått upp nästan 30 med båda barnen. på typ luft! jag har inte ätit som en galning alls!
    skönt nog så är det inte jättejättesvårt att bli av med det efter, men det är klart, jag måste kämpa lite. lilla är sju månader nu och jag har fem kg kvar till drömvikten, men nu väger jag iaf lika mycket som innan vi började med hormonbehandlingarna. jisses, där kan man snacka påslag!

    jättefin är du iaf. jättefin!

Kommentera

