You Gotta Love a Lista

V sover. Jag borde jobba. Men jag måste bara tugga lite till på mitt tuggummi så illamåendet släpper. Gravidillamåendet. En hatälskad företeelse. Vidrigt att må illa, tryggt att veta att det händer något i kroppen. Under tiden en lista! Hittade den hos Fraidi. Låt den gärna cirkulera vidare:

Brukar du komma i tid? Nästan jämt. Tycker att folk som kommer sent inte har respekt för andras tid. Det är okej att vara sen om man hör av sig. I dagens tekniksamhälle går det. Och då kan den väntande personen göra något vettigare med sin tid än att bara stå och vänta.
Har du bra kondition? Den har varit bättre.
När blev du fotad senast? På ultraljudet igår. Om foton i magen räknas.
Hur känner du dig nu? Illamående.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart, mörkblått och grått. Ingen munter regnbåge direkt!
Blir du bra på bild? Vid lätträkneliga tillfällen…
När och varför grät du senast? Förra veckan när vi såg One Day på bio. Och vi pratar inte finlipa lite nu, utan hulkvarnig…
Var det pinsamt att svara på det? Inte direkt.
Hade du en bra kväll i går? Ja, en typsik måndag. Middag med familjen, lite mys, Skype med familjen i Sverige, sen senaste Entourage och Curb Your Enthusiasm efter att dottern somnat.
Din favoritdryck på morgonen?
 Kaffe.
Kan du laga mat? Jag älskar att laga mat. Jag kan kanske inte finliret, men jag tycker att jag är rätt grym på vardagsmat och framför allt på att slänga ihop en middag av det ingenting man ofta tycker sig ha i kylskåpet.
Är du nyttig? Vi äter bra mat, men jag älskar också att lyxa med godsaker.
Är du blyg? Ja, eller snarare feg kanske.
Vilken tid gick du upp i dag? 06.30
Hur mycket krävs för att du ska bli full? Det varierar verkligen.
Har du spytt offentligt? Ja, pinsamt nog på tunnelbanan på väg hem en sen kväll på den tiden jag inte ännu lärt mig hantera alkohol…
Hur många timmar sover du? Alldeles för få de senaste 2 åren.
Vad sa du senast? Sa och sa, snarare sjöng. Jag var väl uppe i ”nio elefanter balanserade”, när dottern somnade.
Var du på festival i somras? Nej. Jag kan inte minnas att jag någonsin varit på festival. Jag är ingen festivaltyp. För bekväm.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Sambon.
Vad skulle du behöva nu? Kräkas, känns det som.
Har du snygga skor? De jag har gillar jag, men jag är dålig på att köpa skor. Hittar sällan några jag gillar tillräckligt mycket.
Vad var det första du sa i morse? Jag går ut nu, till sambon som förvånat sa hej då när jag trotsade regnet för en power walk.
Sov du i din egen säng i natt? Ja.
Har nån annan sovit i din säng i natt? Ja, sambon. Och dottern från ca 03.30.
Har du körkort? Nej. Började ta när jag var 18. Sen för två år sen. Dottern kom emellan och sen kom London.
Är du ensam nu? Nej, dottern ligger i rummet intill och snusar.
Vad ser du fram emot mest denna vecka? Middag på OXO Tower, fika med svenska-mammor-gruppen och en helg helt utan några som helst planer.

2 responses to “You Gotta Love a Lista

  1. Hoppas illamåendet snart går över! Jag mådde illa till och med vecka 18 med nuvarande graviditet. Fy vad det tär på en, fysiskt och psykiskt att må så där. Även om man samtidigt är tacksam för att det är ett tydligt kvitto på att bebisen mår bra. Men ändå. Urk… 🙂

    • Till vecka 18?! Hua! Med V mådde jag illa vecka 5-15. Denna gång har det kommit först senaste veckorna, så det är ju en klar förbättring. Och som du säger, bra kvitto, men urk… 🙂

Kommentera

