Årsdag att minnas – och att fira

Idag minns jag, med hela världen, 9/11. Men jag minns också den 11 september för sju år sedan. Den elfte september då jag var den som jobbade i London. Jag hade varit på kickoff i Sverige och vägrade flyga hem just den elfte september. Flygrädd och skrockfull som jag är. Så jag stannade ett par dagar extra. Den elfte gick jag och kompisarna ut på Berns och där fanns han. Mats! För sju år sedan idag.

Hur vi firar? Ja… Mats och lilla V är ute i parken. Jag ligger fortfarande hemma i sängen. Utan aptit och med magont. Börjar faktiskt på riktigt bli lite orolig över den här märkliga åkomman

6 responses to “Årsdag att minnas – och att fira

  1. Men du har du ont ont eller som mensont? GP kan ju inte göra mycket utan kommer kicka dig till sjukhuset. Ring och fråga, har du fått ett nummer av din barnmorska? annars kan de säkert hänvisa till 5vån, de jobbar vell 24/7 Det är många timmar i vänt men då blir du ju lugnare. Kram och länge leve kärleken 🙂

    • Ja, länge leve kärleken!
      Det är konstigt ont. Inte i de nedre delarna direkt, snarare kring naveln och högre upp, vilket gör mig mindre orolig över bebis. Mer krampaktigt i kombination med illamående, för att i nästa sekund vara jättehungrig eftersom jag knappt äter.
      Jag har ju första barnmorsketiden på tisdag, så jag har inte fått någon info alls. Blir det värre går jag upp till sjukhuset helt enkelt, annars väntar jag på att GP:n isf skickar mig dit.
      Kramar!

  2. Firar ”viträffades”-dag den 10 sept- Puh. Fast hur var det nu – flörtandet var ju på kvällen den 10e och hånglet mm säkert efter tolvslaget… Men nä, tionde it is. Och för oss var det 18 år sen! 🙂

  3. Grattis till er! Tänk att ur något fruktansvärt kan det komma något fantastiskt! Skön tanke en sådan här dag.
    Jag sitter också här med ont i magen, nästan som kramp, hela vänstra sidan – googlar såkart och tror att jag har alla tänkbara sjukdomar.
    Ang. din mage tycker jag du ska kolla med sjukvården. Mest för att du ska kunna slappna av för förhoppningsvis är det ingen fara. En vän till mig blev väldigt trög i magen när hon var gravid och gjorde avkok på linfrön för jämnan – smakar tydligen pyton men…
    Kryakram!

  4. Grattis! Underbart kort på er två 🙂

    Usch, låter inget vidare. Hoppas du/ni kryar på er. Kram

Kommentera

