Felhörning

Löste Melodikrysset i lördags. Som vanligt. Älskar. De hade en fråga på Europes ”Final Countdown”. När den spelas hör jag mig själv som tonåring sjunga med:

”We’re heading for PEANUTS, and still we stand tall…”

Peanuts? Vad hände där? Hur tänkte jag? Förstod jag inte att något måste varit galet? Hörde ingen någonsin att jag sjöng fel? Venus, ska det ju vara. Venus. Inte peanuts…

3 responses to “Felhörning

  1. Hahahaha! Önskar man kom ihåg flera sådana där felhörningar. Jag hade ett helt gäng, gissar jag. 😀

  2. Den här körde jag (Neneh Cherry – Buffalo Stance):
    ”Who’s that gigolo on the street with his hands in his pockets and his crocodile feet. Hanging no what’n köö”. Det där sista får du tänka dig fonetiskt.

    Ska vara:
    ”Hanging off the curb …”

    Helt ärligt så dröjde det också aslänge innan jag hajade att det hette flaKmoppe, inte flaTmoppe. Flatmoppe liksom. Lesbisk transport, eller vadå. Herre gud.

Kommentera

