Tråksvart

Köpte en ny kofta förra veckan. En perfekt ”pojkvänskofta” i ull från COS. Svart. ”Du såg att det fanns andra färger också” sa killen i kassan. ”Mmm… men jag är tråååååååkig”.

Fick inte till en fin bild på min, så jag surfade runt och hittade den här. På min kofta fast i den där orange färgen jag stod och pillade på men fegade ur och gick för svart ändå. Jag var nöjd. Svart är mer användbart. Till jag såg bilden. Så fint med orange ju:

Nåja. Sen visade det sig att vännen Ida, som jag träffar i princip dagligen, hade införskaffat den orange. Så det är väl lika bra att jag förblir utan. Det skulle ju se lite fånigt ut om vi båda kom gåendes med varsin stopporange kofta på sig…

6 responses to “Tråksvart

  1. ”Pojkvänskofta” alltså? 🙂 F’låt, kan inte riktigt vänja mig vid prefixet boyfriend när det gäller kläder. Tycker det är så tramsigt. Gör inte du det också, handen på hjärtat?

    • Vet du, först när jag läste din kommentar tänkte jag ”ja det är klart det är fånigt”. Men å andra sidan, hur bättre ska man beskriva något som ser ut som ett plagg man lånat av någon ett par storlekar större? En kille typ. Så nja… handen på hjärtat tycker jag nog uttrycket duger. I brist på annat! 🙂

  2. Vad är det för fel på ”Oversized”? 😉

  3. Snygg oversized kofta, förresten 😉

    • Haha, det lustiga är att när jag gick ut sen efter att ha skrivit svaret tänkte jag också ”men oversized kan man ju säga”… Det enda dumma med det är att det är ett engelskt ord, och ”för-stor-kofta” funkar kanske inte lika bra! 🙂 Men oversized kan jag leva med!

Kommentera

