Dagsarkiv: 19 oktober 2011

Vem snodde min tisdag?

Två förmiddagar i veckan jobbar jag. Då är Vera med en barnflicka. Det funkar hur bra som helst. Men igår föll det sig så att jag plötsligt hade tusen saker på en gång som skulle vara klara helst nu. Stress stress stress. Men jag hann. Med hjälp av en god vän.

Så idag skulle jag iväg till sjukhuset för att träffa en läkare angående graviditeten. Just som jag ska gå tittar jag på kallelsen. Tisdagen den 18:e. Idag är det… Alltså jag blev så förvirrad att jag var tvungen att se efter i kalendern om det verkligen var onsdagen den 19:e idag. Var tog tisdagen vägen liksom? Och hur kunde jag missa?!

När stressen slår in slutar hjärnan fungera. Nåja, fick en tid hos min midwife istället som fixade ny remiss till sjukhuset. Om en månad… Hoppas minnet piggat på sig till dess.

Frukten av helgens fotofix

… kom precis med brevbäraren

20111019-100112.jpg