Var är min verivorst?

Jo jag planerar redan jul. Mamma, pappa och lillebror kommer hit och jag försöker fundera ut hur vi ska få till allt. Det blir ju lite pyssel när man ska få till ett svensk/estniskt/ryskt julbord i London. Förra året gick det fint. Alla önskemål uppfylldes utom verivorsten. Den estniska blodkorven. En av mina favoriter på julbordet. Den fanns ingenstans att finna i London.

I Stockholm vet jag var jag hittar den. I Hötorgshallen. Men dit ska vi inte innan jul. Däremot ska Mats till Malmö och kan tänka sig att smuggla med några blodkorvar till mig. Men var i Malmö hittar man verivorst tro? Vet du? Jag har googlat mig tokig men kan inte hitta något. Om du vet, rädda min jul, berätta snälla!

5 responses to “Var är min verivorst?

  1. Det finns ju en polsk butik där vi var på sång. Nu kanske jag e korkad men de kanske vet var det går att hitta och jag känner en tjeja från just Estland här i London ska kolla med henne med. Herregud klart vi ska hitta blodkorva till dig 🙂

    • Ja, fråga din vän! Det vore snällt.
      Att det finns en polsk affär där vid sången, det visste inte jag. Det måste jag kolla. Frågade förra året i ryssaffären på Finchley, men de varken hade eller visste. Hade då även kontakt med en estnisk bloggerska i London som heller inte hade någon aning. Men man tycker ju att det borde gå att finna… 🙂

  2. I Malmö hade jag kollat av matbutikerna kring Möllevångstorget, där finns det mesta i icke-svensk matväg. Hoppas det löser sig!

  3. Sofia: Glömde… Finns (fanns?) en polsk matbutik i Malmö som heter Polonus, kanske finns där.

  4. Släktingarna tror på Möllevångstorget i Malmö. Har de inte så vet de säkert var ni kan få tag på! Good luck!

Kommentera

