Hur låter 186 cm? Eller 187,188 eller 189?

Ja där någonstans lär jag hamna om jag köper SKORNA! Är det ens rimligt? Att jag ska kunna stappla omkring på 10,5 cm klack? Inte nu med stormagen, men sen? Fast är dessa skor kanske helt ute då? För det är ju dumt att kalla dom klassiker.

En annan fråga är, har jag krymt? I skolan mätte jag alltid 178 cm. När jag skrev in mig hos min husläkare här fick han till 175…

Jag borde låta bli va? Eller? Grejen är att jag velat ha de där skorna sen jag såg dom första gången. Nu kan jag klicka hem dom för ett inte alls oöverkomligt pris. Men ska jag? Och i så fall, vilken av modellerna?

UPDATE: Det bidde ett par. De övre!

17 responses to “Hur låter 186 cm? Eller 187,188 eller 189?

  1. Alltså, jag har ju inte problemet med att bli för lång (165,5 MED skorna), men jag vet inte hur jag ska kunna gå. Beställde dem gjorde jag i alla fall, de översta i rött. I värsta fall får de stå framme i en hylla som prydnader. För jag tycker de är grymma. Tog den övre modellen iom att det är konstläder och tänker att den undre kan bli lite svettig. Och svår att komma i med mina höga fotvalv.

    Typ så tänkte jag.

    • Bra tänkt om konstlädret där. Så sant. Synd de inte var i riktigt skinn. Men då hade förstås priset varit annorlunda. Finns risk att dessa blir en bokhylleprydnad! 🙂 Eller ett par stå-och-se-snygg-ut-skor. Sen får man väl ha ballerinas med sig i väskan varje gång man ska förflytta sig, haha!

  2. Klart du ska klicka! Jag hade gått på den nedre modellen.

    • Jag klickade. Drogs åt den nedre jag med, men lät förnuftet styra och tog de övre. Som Frida skrev här också, de är ju i konstläder – (gillar verkligen inte det egentligen) och det blir kanske svettigt i dom.

  3. wow jag hade tagit de översta. De kan ju bli dina klassiker. Men tänk på storleken och gravidfötterna som liksom blir platta och breda som ankfötter i evigheten. Man undrar ju hur breda fötter man har om man burit 10ungar 😉 Jag avundas er som klarar av att klacka omkring själv blir det väldans vingligt och inte speciellt graciöst. Go girl!

  4. KÖP! de övre tycker jag, tror att du har mer användning av dem. 🙂

    • Valde dom efter att Mats sa att han tyckte de var klart snyggast. Annars drog jag själv mest åt de andra. Men som du säger. De översta har man nog mer användning för. Om man nu ens kan gå på klackarna…

  5. Klicka och köp 🙂 Jag skulle köpt de övre. De undre är sjukt snygga också men jag tror de övre håller längre.
    Shop on!

  6. Jag säger köp, upp på de höga höjderna bara. Det är underbart med långa kvinnor som rätar på ryggen! Själv får jag snällt stanna på marknivå, inga skor i världen kan hjälpa mig upp på såna höjder, är man en plutt så är man. Mysig blogg du har!

    //garderobenmin.blogspot.com

  7. Jag kan inte bestämma vilka jag vill ha:)

    Trevlig kväll!

  8. De översta tycker jag du ska satsa på! Snyyygga!

    Gulp, jag hade blivit 194 cm med dom… även om jag själv inte har något emot själva längden så är det jobbigt med folk som stirrar – och ännu jobbigare att få kommentaren ”men varför har du klackar, du som är så lång?” För det har jag fått höra. Som att man inte kan bära högklackat enbart för att det är snyggt?!?

    • ”Varför har du klackar, du som är så lång”… Det kan ha varit den dummaste kommentar jag hört! Haha! Det blev de översta, sen får väl folk titta och tycka vad de vill. Om jag nu klarar att gå på dom vill säga. 8cm brukar vara smärtgränsen, men vad gör man inte för skönheten! Skornas skönhet då alltså!

  9. Ja, men också din 🙂 BRA skobeslut du tog, förresten!

Kommentera

