Julmarknad med skattjakt

Åh vad glad jag är att jag tvingade mig ut trots magont. Vilken härlig dag vi haft. Strålande sol, tio grader varmt, julstämning i hela ”byn” med renar, matstånd, karuseller och en urkul skattjakt! Vi fick en karta och skulle sedan samla klistermärken från alla ställen som fanns utmärkta på kartan. På nästan varje plats fick man en liten present. Choklad, penna eller hårband till exempel. Dottern var oerhört kavat och stegade glatt in i varje affär och lämnade fram sitt papper för att få klistermärken! Ja, och present eller choklad förstås…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Bion hade för övrigt gått toppen. Andra barn bröt ihop runt dottern, men hon hade bara suttit och myst. När 1 1/2 timme gått och filmen var slut sa hon ”en till”!

One response to “Julmarknad med skattjakt

  1. Vad mysigt med en riktig julmarknad! Till och med jag tyckte det där med skattjakten lät kul haha (sen kan man ju bortse från att jag är 21 hm.) Vi var också ner på julskyltning i familjen – 5 plusgrader, spöregn blandat med hagel, och ingen knäck!
    Inte lika lyckat alltså haha.

Kommentera

