Duktighetspoängen trillar in

Ja men det bara fortsätter. Nu har jag bokat leveranstid för vår julmat. Nåja, all mat är inte beställd, men man måste boka en slot så man inte blir utan mat till jul.

Nu ska jag fortsätta med att surfa lite engelska jultraditioner (medan dottern stänker ner hela badrummet under sitt kvällsdopp). Min gammelfarmor bodde länge i England, så kalkon på juldagen har varit ett måste i vår familj så länge jag kan minnas. Men vad mer behövs för att vi ska ha en riktigt brittisk juldag? Julstrumpa – check. Crackers – check. Plum pudding – check. Queens speech – check. Vad gör britterna mer, vet du?

3 responses to “Duktighetspoängen trillar in

  1. Jag tycker det sups ganska bra. De korkar champagnen tidigt i ottan. Hihi jag ska kolla med mannen han har ju stenkoll. Återkommer!

    • Champagnefrukost är inte fel, men just det här året känns det som feltajmat… De andra får väl sippa bubbel så får jag försöka rodda kalkon, hihi! Fråga mannen din, det vore snällt!
      Kollar Kirstie nu! Hon är kul hon! Tack för tips!

  2. Pingback: Hur jag slank in på brottets bana | Queenstreet

Kommentera

