Hur jag slank in på brottets bana

Ja det var värst vad juliga vi var här . Men den här tiden är ju så trist, så det är lika bra att jula till det i överflöd (för övrigt ett ord jag inte visste existerade innan Jessica drog hem en massa poäng på det i Wordfeud – jula…).

Brottets bana ja. Och julen. Jo en vän och jag smög ut på Hampstead Heath idag. Ja så mycket man nu kan smyga med två tvååringar i släptåg. Med oss hade vi sekatör och vi spanade järnek… Titta, titta – ingen här – snipp, snipp, snipp! Och oj hoppan, två cyklande poliser. Låtsas som det regnar (inte så svårt i november-London, man behöver sällan låtsas särskilt länge om vi säger så…). Snipp, snipp, snipp – oj igen – en polisbil. Jag har väl aldrig sett några poliser därute tidigare, så nu plötsligt en hel armé… Bara för att vi stod där och snattade järnek.

Tanken var att binda en krans, men herregud så taggiga de är. Ett litet band om fick räcka. Inte det vackraste man skådat, men det bjuder åtminstone på lite julstämning innan man kliver innanför vår dörr.

2 responses to “Hur jag slank in på brottets bana

  1. Du skulle kanske i alla fall kunna komma undan med medbrottsling….gott att få pyssla lite och att järneken är taggig är en stor fördel i det här hemmet – äntligen något jag får ha ifred för Nils!

Kommentera

