Vilket jobb, mamma!

För första gången ska jag rodda julbordet. För fler än bara mig och Mats då, som jag gjorde förra året. I år kommer mamma, pappa och lillebror över. Så det är inget jättebord, men ändå – det krävs planering. Fattar inte hur du hann mamma, när du i alla år fixat för tio till tjugo personer.

För att inte tråka ut dottern totalt har jag lagt upp en plan på en sak om dagen fram till julafton. Vi började idag. Bakning står på schemat nästan varje eftermiddag denna vecka. Sen blir det lite handling i helgen och nästa vecka börjar vi med sylta, köttbullar och annan mat.

Men stressad är jag ändå inte. Om vi kan följa planen blir det nog snarare lite mysigt fix tillsammans om eftermiddagarna. Ja det är åtminstone min förhoppning. Kanske står jag där den 23:e och sliter mitt hår ändå…

2 responses to “Vilket jobb, mamma!

  1. Tack! Jag gjorde som du nu gör , planerade noga och fixade en sak om dagen.Jobba heltid dessutom krävde ännu mer planering, men det gick och det var värt det.Man känner sig ju lite duktig och vill att alla nära och kära ska ha det bra.Därför uppskattar jag att jag bara får njuta i år. Vi ses om en liten vecka sisådär….Kram!

Kommentera

