Jag vill inte verka otacksam…

…men hur tänkte du Mats?

Alltid när någon kommer hit från Sverige brukar jag be om smågodis. Ty godis i det här landet suger. Jag specificerar mig sällan, det är kul att se vad folk väljer och jag gillar det mesta. Men säger jag något, så säger jag ”segt”. Hårda godisar är inte min grej plus att de liksom svettas och blir kladdiga när man handlar mycket och spar i en burk. Och choklad – ja det hittar man ju här också.

Så när Mats och Vera var och hälsade på farmor och farfar i Malmö i helgen bad jag som vanligt om smågodis. De levererade. Men när jag idag hällde över påsen i burken ser jag bland de svenska godbitarna – engelsk lakritskonfekt och wienergummi. Typ det enda ätbara godis förutom choklad man kan handla. HÄR I ENGLAND!

9 responses to “Jag vill inte verka otacksam…

  1. OH NEJ!!! Men jag kommer på Söndag och ser det nu som mitt kall 🙂

  2. Jobbar han verkligen på Visit Sweden?

  3. Camilla Orreving Toniolo

    Mmmm… Känner igen det där med längtan efter smagodis. Här är det djungelvral som är mest efterlängtat bade av mig och barnen. Bästa mutan i alla lägen! 🙂

    • Jag blev förvånad att dottern gillade lakrits! Men hon är tydligen inte ensam. Jag gav henne det som ett säkert kort på att få behålla själv. Men hon mumsade snabbt i sig och bad om mer! 🙂

  4. Pingback: Perfekt påse « Queenstreet

Kommentera

