Galet googlat

Google listar varje år de mest populära sökningarna. I år har det handlat mycket om Eric Saade, Anders Behring Breivik, LCHF och cupcakes. Men om man tittar på listan över mesta sökningar ser den ut så här:

1. Facebook
2. YouTube
3. Aftonbladet
4. Blocket
5. Hotmail
6. Google
7. Hitta.se
8. Eniro
9. Expressen
10. Translate

Man undrar ju lite lätt, behöver man googla för att hitta till aftonbladet? Att man inte bara testar först att bara sätta ett punkt-se efter. Men det som förvånar mig mest är de personer som googlat Google. På Google…

6 responses to “Galet googlat

  1. ha ha ha. Sjukt roligt Ointilligent är vad jag kallar det! 😉

  2. Eller hur? Eller… vill man lära känna historien bakom google, typ? Underhållande är det iaf.

  3. Tror det är ett tecken på att fler nybörjare och folk över 60 använder internet och de har nog inte koll på skillnaden mellan webbläsaren och sökraden som ju ligger bredvid varandra (i alla fall på min dator). OCH jag skriver i fel fält själv i bland och tänker när jag ser det att va fan jag kommer ju fram rätt ändå eftersom om man googlar Aftonbladet så blir översta länken till deras nättidning……

Kommentera

