Julkortsverkstad

Vi bestämde oss för att pyssla egna julkort i år. Ett pyssel i flera steg. Första var att trycka en grön hand, med mål att den till slut skulle bli en gran, på de blanka korten:

När korten sen torkat (typ dagen efter, eller flera…) gick vi vidare med prickar i olika färger. Först röd, sen blå och sist gul. Tredagarsjobb alltså:

Slutligen klistrade vi fast en liten brun fyrkant som granstam, sen glitter och stjärna i toppen. Jag fick hjälpa dottern med klippning av stammen och glitterklistret, men i övrigt gjorde hon det mesta själv. Eller nåja, jag pekade var stammen och stjärnan skulle sitta:

9 responses to “Julkortsverkstad

  1. men guuu så fina! det måste jag härma. nästa år… 🙂

  2. Men alltså, hur söt är hon, lilla V!!

  3. Åh vad roligt! Jag älskar att pyssla och ser fram emot att kunna göra det med mina barn så småningom.

    • Ja visst är det mysigt? Jag hoppas verkligen dottern kommer bli en lite pysselråtta hon med. Än så länge visar hon goda tecken, förutom ett ibland bristande tålamod. Men det har hon nog tyvärr också fått från mig, så det kan gå ändå 🙂

  4. Camilla Orreving Toniolo

    Sa mysigt ni har det! jag knycker julkortsidén ocksa och nästa ar ska jag minsann julpyssla varendaste dag ocksa! 🙂
    Ha en härlig vecka nu! God jul!

  5. Pingback: Året som gick « Queenstreet

Kommentera

