Bror eller syster?

Babyns status:
27 veckor och 5 dagar
Estimerad vikt 1,2 kg
Huvudomfång och lårbensmått exakt som sig bör i vecka 27

Mammans och pappans status:
Lyckliga men lite oense i namnfrågan. Pappa tycker Åke. Mamma tycker… inte Åke. Kanske Joel. Det tycker absolut inte pappa. Då tycker mamma lite Hannes, Josef, Ivan, Mauritz, Ruben eller varför inte Igor. Flicknamn har pappa inga favoriter. Än. Mamma har Ester, Olga, Lily, Dagmar, Elin, Inez, Iris och Annie.

Nåja. Är babyn bara frisk spelar namnet sen mindre roll. Men vad tycker du? Vad ser den här krabaten ut att heta?

20111220-100217.jpg

20111220-100716.jpg

28 responses to “Bror eller syster?

  1. Irma tycker att lilla krabaten ser ut att heta Ester… och jag tycker nog att den ser ut att heta Joel… kram Anna & Irma

  2. Pingback: Mormor sticker ut hakan… | Queenstreet

  3. Vilka bra bilder! Man ser ju direkt att det är en Ruben, alternativt Iris!!! Sötnos. Hoppas ni mår bra hela bunten. Vad tycker Vera om att få ett syskon? Kram och god jul!

    • Eller hur?! Solklart! 🙂
      Vera är helt bebistokig, så hon vill gärna ha en egen hemma, men att den ska komma från mammas mage vill hon inte riktigt kännas vid än.

  4. Joel är verkligen ett superfint namn tycker jag! Zack eller Zacharias gillar jag också (även om det inte var med på er lista ;))
    Av tjejnamnen röstar jag på Lily eller Elin (:

  5. Jag gillar Lily eller Joel!
    Vad tycker storasyster om det här med syskon?

  6. Vad sägs om Alexandra eller kanske Alexander 😉

  7. Wilmer/Melvin eller Svea/Elsa 🙂

  8. Vera har väl ryskt ursprung har jag för mig så kör vidare på det. Igor eller Olga tycker jag! 🙂

  9. Ester, Iris och Lily är mina favoriter med Iris som 1:a val, tycker det passar bra ihop med Vera. Av killnamnen är jag förtjust i Ivan och Joel är ju himla fint. Men Åke? Njae, där håller jag verkligen med dig.

  10. Sandra Palmqvist

    Har i stort sett samma smak som du när det kommer till namn.
    Så tummen upp för Hannes, Ruben och Igor.
    Eller varför inte Eskil som min lilla kille heter?

    Ester är en riktig favorit. Dottern heter ju så.
    Och Olga heter min syster. Gillar alltså det namnet också.
    Annars slår jag ett slag för Iris. Det är toppenfint ihop med Vera.

    • Eskil är ju jättefint! Det måste genast noteras på listan här hemma.

      • Sandra Palmqvist

        Eskil var redan på tapeten när Ester låg i magen. När vi sedan blev med barn igen kunde vi inte hitta något annat pojknamn vi tyckte lika mycket om. Men som vi letade! Tycker egentligen att Ester och Eskil är lite samma lika. Vi ville egentligen att de skulle skilja sig åt mer, typ Ester och Axel, men inget alternativ kändes lika klockrent. Och nu ligger han här, vår lilla 3-månaders, och passar så himla bra att heta det han heter. Att vi redan blandar ihop namnen (”Kan du byta på Est…äsch, jag menar Eskil!”) är dock ett faktum.

        Ska bli spännande att ta del av vilket namn ni bestämmer er för. Har förresten ytterligare ett förslag till din lista. Vad sägs om Silas? Sedan hade jag tänkt föreslå Selma, men det ser jag ju att ni redan har diskuterat. 🙂

      • Ester och Eskil låter ju helgulligt ju. Mysigt med en tremånaders hemma. Hur gammal är Ester? Hur har hon reagerat på lillebror?
        Silas är ett jättebra namn. Upp på listan! Tack!

      • Sandra Palmqvist

        Ester fyllde 2 i början av november och än så länge går det riktigt bra. Hon tycker lillebror är ”söööt” samt har ”fina tår”. Hon pratar med honom mycket och kramar honom ofta. Vår tvåbarnsbubbla är verkligen rosaskimrande och vi njuter maximalt. Återstår dock att se om det hela håller i sig när han börjar krypa och intressera sig för hennes leksaker. 🙂

  11. Bästa lillebrorsnamn; Joel eller Hannes
    Bästa lillasysternamn; Lily eller Annie

    Good Luck!!!!!!!!!!

  12. Camilla Orreving Toniolo

    Men vad hände med Sixten? Det var väl favorit när det blev Vera istället?

  13. Pingback: Mest populära namnen 2011 | Queenstreet

  14. Pingback: Året som gick « Queenstreet

Kommentera

