But Why?

I Shulman Show visar Alex ett gammalt klipp där han och Magnus Uggla dricker en White Russian på bröstmjölk.

Jag vet att många gör det. Smakar på sin, eller sin partners bröstmjölk. Men jag har aldrig fattat varför. Jag har ingen som helst nyfikenhet när det gäller smaken. För mig är det lite kroppsvätska som kroppsvätska. Den där drinken hade lika gärna kunnat vara en GT på svett eller en Whiskey med piss…

6 responses to “But Why?

  1. Helt på din linje, v a r f ö r?
    Man blir bara illa till mods, ångrar att jag såg inslaget.

  2. Miss Upsey Daisy

    Fattar noll. Men ett sätt att provocera onekligen.

  3. mendricker du ko mjolk da? eller get mjolk?eller ger du din unge ko mjolk?det ar ju annu varre det ar ett annat djurs kropps vatskor…eller ar det ok for det ar i ett fyrkantigt paket?

    • Faktiskt så gillar varken jag eller dottern mjölk. Men du har en poäng där. Och visst använder jag mjölkprodukter i matlagning. Men. Jag tycker ändå det är annorlunda. Dels för att den är pastöriserad. Dels för att den kommer från en ko och inte mig själv. På samma sätt som jag hellre äter köttbullar gjorda på nötfärs än människofärs, eller bär skor av kohud och inte människoskinn.
      Jag menar inte att det är fel att testa bröstmjölk. Jag fattar det bara inte själv. Jag förstår inte fascinationen eller nyfikenheten. Jag tycker mest det känns äckligt… Även om den skulle kommit i ett fyrkantigt paket 🙂

Kommentera

