Peep Toe Ankle Boots

Surfar runt lite på Topshops rea så här innan läggdags. Finns en del fint. Många skor av den här typen:

Ankelboots med öppen tå. Snygga. Men. Hur använder man dom? De har ju funnits ett tag nu och jag har känt och klämt på ett gäng men alltid gått därifrån tomhänt. För de känns ju för varma på sommaren. Och vem vill ha vinddrag om vintern? Eller vår/höst för den delen. Och kan man i så fall ha strumpa i? Måste man kanske ha det när det är en ankelstövlett? Ser det inte märkligt ut med en så påklädd sko och sen ett par bara tår som sticker ut?

Camilla, du min skohjältinna. Förklara för mig är du snäll! Ja eller någon annan för den delen. Jag vill veta. Har du ett par? Hur bär du dom i så fall?

3 responses to “Peep Toe Ankle Boots

  1. Tanken är att man ska ha strumpa i som således sticker ut. Lite strumpa-i-sandal-varning tycker jag men visst är skorna snygga. Jag kommer nog inte att falla för denna trend men man ska ju aldrig säga aldrig 😉

  2. Jag har faktiskt inga själv. Har samma problem som du – hur och när använder man dem? Kan va snyggt med strumpa i men inte riktigt min grej. Känns inte som om de fungerar i svenskt klimat?

  3. Mitt problem vore snarare att hålla mig på benen 😉

Kommentera

