Klipp, klipp, klipp

Förra graviditeten hade jag bättre hår än någonsin. Fällde inte ett strå och det växte så det knakade. Det här är någon gång efter förlossningen, för det fortsatte vara friskt och fint så länge jag ammade:

Den här gången är det precis tvärtom. Där ligger en liten pälsmössa i avloppet efter varje hårtvätt och det är trött, nött och fnasigt. Så idag hos frisören sa jag ”klipp av ordentligt, minst en decimeter”. Varpå han sa ”men neeeeeeeej”. Varför? Det ser ju helrisigt ut. Det är något med engelska frisörer. De vågar liksom inte. Det är bara fjutt-fjutt-fjutt och man ser ingen som helst skillnad. ”Ta så mycket du tycker är nödvändigt då” kompromissade jag. Men när han till slut var klar hade en decimeter ändå rykt. Sa ju det… Det är kort, men friskt.

Och vansinnigt rakt. Vad är det med frisörer och deras plattänger egentligen?

3 responses to “Klipp, klipp, klipp

  1. Åh va skönt, jag behöver jag med. Men eftersom jag i paniken gjorde en egen klipp på luggen på julafton får jag nu vara så tålmodig tills den växer ut lite. För den får inte bli kortare. Lite rakare dock hade ju inte suttit fel 🙂

    • Nämen, gjorde du? Och inte såg jag något. Skäms! Jag skulle byta rakt mot lockigt anyday, men så är det väl alltid. Efter ett frisörbesök med deras hysteriska plattångande är det än värre. Blir nog ok när jag får fixa själv.
      Ses imorrn!

  2. Visst är det skönt? Vet ju jag som också just klippt mig 🙂 Men du betalade inte lika vansinnigt många kronor hoppas jag (eller pund ;))? Jag har självfall som jag blir tokig på så jag älskar plattänger. Fast nästa gång ska jag be frissan använda ”wave maker” – måste se om jag passar i det, kan vara kul att göra någon gång isf.

Kommentera

