Släng, släng, släng

Måndagar är vår ”fixardag”. Då vi bakar veckans bröd, tvättar, plockar undan och varannan vecka tar emot matleverans.

Plockade precis ur den ”svarta maskinen” och såg samma-samma-samma kläder jag haft de senaste månaderna. Nu när jag blivit riktigt stor har utbudet dessutom krympt ytterligare då de ”vanliga” tajta klänningarna liksom åker upp för mycket och inte funkar. Kvar är gravidtrasorna. Oj vad de ska kastas när det hela är över (nåja, ges bort till välgörenhet snarare förstås). Jag är evigt trött på dom. Och på lördag ska vi på middag på trendig restaurang och jag har… en klänning att välja på. Välja… Pfffttt…

Men nu vet jag vad resten av julklappspengarna ska gå till. Jag ska scouta upp lite fint och amningsvänligt (tips?) så det känns lite som en nystart i garderobsväg när bebisen kommit, även om jag inte kommer kunna komma i mina ”vanliga” kläder på minst ett par månader efter. Minst…

Det är visserligen en bit kvar. Men nu är det nedräkning. Vecka 30 och lite till.

Kommentera

