Toppen Tandläkare

Idag var dottern hos tandläkaren för första gången. Vi hade övat hela morgonen. 

Jag: Vad gör man hos tandläkaren?
Dottern: Aaaaahhhhh (gapar stort)

Men vad gjorde det. Väl på plats så pep hon ”vill inte”. Varpå tandläkaren snabbt tog kommandot och tog fram en latexhandske (!) och blåste upp till en ballong. Sen satte hon ett klistermärke på och gav till dottern som blev överförtjust och tyckte det var rätt kul igen.

Därefter fick jag sätta mig i stolen med dottern i knäet och tandläkaren visade hur stolen kunde åka upp och ner. ”Som en karusell”. Efter det vågade dottern sitta själv och gapade snällt åt tandläkaren som hela tiden berättade för dottern vad det var hon gjorde.

Det hela var över på mindre än tio minuter och dottern har fortfarande inte släppt taget om den där ”ballongen”.

Tack och lov för ”barnkunniga” tandläkare!

2 responses to “Toppen Tandläkare

  1. Yes va underbart att höra. Jag vill oxå ha snövit-handske när jag går nu kl15. Men det blir vell en fet spruta i kunden istället. Förhoppningsvis ingen räkning dock för Bosse är ju inte 1år än och det ska ju vara gratis för mamman första barnåret. Jag håller tummarna för då har jag råd med att köpa eget klistermärke på vägen hem.

Kommentera

