Dagsarkiv: 10 januari 2012

Sådan far, sådan dotter

Mäkta stolt tjej som hämtade pappa på jobbet idag för att cykla till simningen. I nya gula västen. Likadan som pappa! Fynd från IKEA. Kostade inte mer än ett par tior och finns i storlekar från 3 år (minsta passade lätt en tvååring med lite kläder under som du ser).

20120110-164513.jpg

Good Bye Gran

Vi hade tänkt hålla ut till fredag och Tjugondag Knut. Men granen ville annorlunda. Det såg lite ut som att om man skulle nysa på den skulle alla barr trilla av à la Kalle Anka. Så igår näckade vi den, jag och dottern. Resten får vänta till fredag. Då ska vi krossa dammigt pepparkakshus, packa ihop alla tomtar och stjärnor och äta upp sista julgodiset!

Clever Kid

Dottern: Uugnbjn.
Jag: Vad sa du?
Dottern: UUUGNBJJNNN. Samtidigt som hon sätter fingrarna i pannan.
Jag: Vad är det? Jag förstår inte.
Dottern pekar på sina ögonbryn och säger: Vad heter hon (allt är ”hon” just nu)?
Jag: Jaha. *idiotförklarad av en tvååring* Ögonbryn.