Baby Leo

För några veckor sen sa jag till Mats ”det känns som att bebisen ligger så här” och så sträckte jag ut armar och ben som på Leonardo da Vincis berömda teckning:

Magen känns på något sätt tvärfull. Som att det trycks och pressas åt alla håll och kanter. Och när jag var på MVC igår fick jag veta varför. Bebisen ligger typ som ovan. Fast på tvären. Eftersom jag ”bara” är i vecka 31 är det ingen större fara än, men det blev ändå lite bekymrade miner och ett par extra samtal för att kolla om jag behöver komma på ett ultraljud tidigare än det planerade i vecka 34.

”Om bebisen ligger kvar sådär, blir det vändningsförsök då” frågade jag barnmorskan. ”Ja” sa hon ”eller så diskuterar vi kejsarsnitt”. Oj…

5 responses to “Baby Leo

  1. Han vänder sig nog ska du se. Du får säga till på skarpen 😉 Bo låg oxå konstigt kunde ju känna hans arm/hand/armbåge ja det kändes så. På ul i v33 så låg han även så med handen för ansiktet och jag fattade att det var armbågen jag kände. Han kom ju även ut så med armbågen rakt ut men han var fixerad neråt så det var ju bra. Jag håller alla tummar vännen för snitt hua va hemskt.

  2. Min slutsats, det blir en kättrare även för dig den här gången :)….och kanske är det en kille, en Å.., men nog kommer ”han” se till att sprattla runt i rätt läge innan det är dags. Snillen spekulerar.

    Snitt är dock inget hemskare än andra vägen, skulle gissa tvärtom jag som bara gjort snitt, men sen är det väl bäst att föda ”naturliga vägen”.

  3. Camilla Orreving Toniolo

    Klart man blir lite nervös inför snitt. Det har jag full förstaelse för!
    Men efter att ha gjort tva akutsnitt och ett planerat snitt tycker jag nog att…. tja, bara de kommer ut sa är det lite strunt samma hur och vilken väg de kommer. Det är inte jätteläckert eller romantiskt pa nagot sätt, men inte heller det värsta man kan föreställa sig. Du fixar det vilket som! Heja dig och heja Ake! 😉

  4. Min dotter låg p tvärsan från v 24 till vecka 37, jag var helt säker att det skulle bli vändningsförsök eftersom babyn tycktes trivas i detta läge . Jag hittade lite knep på nätet om hur man kunde hjälpa ungen på traven att vända sig rätt och dessa knep körde jag. Minns ej exakt positionen man skulle stå i en stund varje dag, men ett tips är att googla det och testa!

  5. Pingback: No Mini Me | Queenstreet

Kommentera

