Abrupt väckning

Fortfarande sjukstuga här hemma. Dottern är lite piggare och febern lite lägre, men än är det inte bra. Så det blir nog ytterligare en dag i soffan i morgon. Och en närgången natt. Dottern kommer ju upp i vår säng nästan varje natt i vanliga fall, men när hon är sjuk ska hon dessutom i princip ligga PÅ mig för att vara nöjd. Vänder jag mig om och har ryggen mot henne vaknar hon och säger ”mamma, ligg ordentligt”. Och i morse när hon tyckte jag hade sovit tillräckligt petade hon resolut upp mina ögonlock och sa ”mamma vaken”. Och jo. Det var jag ju då…

Kommentera

