Lovely Blog Award

Just som allt är som tråkigast (sjuk dotter är inte kul, särskilt inte när det börjar gå över och hon också tycker det är urtrist att behöva hållas hemma) dök en fin utmärkelse upp och lyste upp i mörkret. Från Sara. Sara som precis som vi levt (lever) med IVF. De har dock haft det betydligt motigare än vi. Men så plötsligt. Plötsligt händer det. Dubbelt upp dessutom! Hon väntar tvillingar. Två killar som visade sig på rutinultraljudet idag. Grattis! Och tack fina Sara för Liebstern!

”Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:

1. Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.
2. Skriva ned de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
3. Till slut hoppas man att de utvalda vill lämna awarden vidare…


Allt och inget-Camilla: Hon är inte bara en av mina bästa vänner (tillika sko-guru). Hon är även en kul bloggare, även om det varit lite sporadiskt senaste tiden. Men när man har jobb, två barn och lägger husletande till det räcker tiden såklart inte alltid till. Jag längtar till ni hittar huset så jag får läsa mer hos dig, fina C!
Ylvaland: Camilla har bästa syrran. En syrra som tycker som jag nästan jämt. Och som inte är rädd för att utrycka sina känslor. Och som hon gör det. Hon är vän med pennan tangentbordet vill jag lova. Bland vinorgier och Idoltyckande dyker allt som oftast aktuella inlägg upp om jämställdhet och orättvisor.
Garderoben Min: En för mig ganska ny bekantskap. Men ack så trevlig sådan. Här ser jag alltid något jag gillar. Allt från de fina dagens, till de vackra fotona och inte minst det nya huset familjen Liten, Man, Kiddo och Kiddet snart flyttar in i – vi snackar drömhus! Ser fram emot att följa med under renovering, fix och inflytt!
Inspirationsboost: Jag har länge följt Pixalexias blogg och läst om hennes träning, svaghet för chokladbollar och lilla Fred som nyss blev storasyster till en Alda. Nu har hon sedan en tid en blogg till. En med fokus på hälsa och träning. Men utan att vara sådär hurtig och gå-på-ig som sådana kan vara. Utan mer ta-till-dig-det-du-vill. Jag gillar.
Bebisliv: Anna-Bell har jag ”känt” sedan vi började med IVF. De har kämpat länge men har nu två guldklimpar. Hon har ett fantastiskt kul sätt att uttrycka sig på som gör att man ibland skrattar till och med åt med mest tragiska.
5 responses to “Lovely Blog Award

  1. Lika ”töntigt” som jag egentligen tycker det är med alla dessa awards som cirkulerar i bloggvärldens med jämna mellanrum, lika löjligt glad blir man varje gång man får en. Kul är det! 🙂

    Och tack för dina fina ord, och grattis!

    Kram

  2. Åh rara du! Jag blev faktiskt helt gråtfärdig av dina fina ord!
    Tack tack TACK snälla!!

Kommentera

