Mats mat del 2

Vi fortsätter med vårt matmål 2012. Mats rätt den här veckan var en abborre med sås gjord på grädde, ansjovis och tomat. Lite kul, för hade han frågat mig hade jag sagt ”nej jag gillar inte ansjovis”. Men det här var smått fantastiskt. Även dottern gillade:

I kväll var det min tur att uppfylla min del av matmålet. Jag gjorde Lilla Matdérivens pollobollar serverade med pasta och broccolipesto. Mumsigt och nyttigt! Första gången dottern ätit broccoli frivilligt. Bara det är ju en vinst i sig!

6 responses to “Mats mat del 2

  1. Vad gott det ser ut! Och vad kul att även broccolin gick ner. 😉

  2. Sandra Palmqvist

    Mums! Lägger båda rätterna i min prova-på-mapp. *spara, spara*

    Och du, vad härligt med ett matmål. Har själv skrivit en lista med en massa rätter som vi i vår lilla familj gillar. Tanken var att vi skulle botanisera från den på vardagarna när idétorkan är som värst, men trots det har vi lyckats fastna och kör samma 6-7 rätter, runt, runt, runt. Iofs varvar vi med schysst takeout samt lyxiga plockmatskvällar, men ändå. Suck, det hela är så trist! Och vi som verkligen älskar både lagandet och ätandet. Nä, det måste bli ändring på detta känner jag. Tror jag ska börja med att laga någonting nytt imorgon. Mats fisk ligger himla bra till…

    • Ja så har jag också gjort. Skrivit upp alla vardagsrätter vi gillar. Men som du säger. Man hamnar lätt i de där gamla vanliga. Därför vårt försök till förändring. Vi får väl se hur det går när bebisen väl kommit…

      Mats fisk var sagolik. Mannerströms Abborrpanna!

      • Sandra Palmqvist

        Och jag som tidigare ikväll lade fram ett par kokböcker att inspireras av, bla Mannerströms Husmanskost, så jag tar det som ett tecken och bestämmer mig för att sno ihop Abborrpannan. Tusen tack för tipset! Är säker på att morgondagens middag kommer bli fenomenal.

      • Ja se det som ett tecken, den var riktigt bra! 🙂

Kommentera

