Shoppingchansning

Det är ju förmodligen inbillning, men jag tycker att jag ser en himlans massa fler saker i butik som jag gillar, än vad jag brukar göra. Det vill säga, än vad jag brukar göra då jag faktiskt skulle kunna prova kläderna i fråga.

För att inte tala om reafynden. Jäklar vad jag hade shoppat om jag vetat hur sakerna skulle sitta sen. Eller snarare hur jag kommer se ut sen.

Men så dök den upp. Den fina rocken. Den som jag inte kommer kunna använda förrän i höst. Till ett hiskeligt bra pris. Så jag gjorde en deal med mig själv. Jag la ut ett gäng grejer jag inte använder på Ebay och tänkte att om jag säljer dom för priset av rocken, då köper jag och chansar.

Jag gjorde några sådana köp förra graviditeten också. När Nakkna skulle stänga sin butik och tokreade till exempel. Eller när snyggaste sidenklänningen inte kostade mer än någon hundralapp. Vissa köp var bra köp. Andra mindre bra.

Mina annonser går ut om dryga två timmar och än så länge är jag uppe i över hälften av rocken. Så kanske blir det en shoppingchansning. I så fall hoppas jag den går hem. Nästa höst.

One response to “Shoppingchansning

  1. Miss Upsey Daisy

    En bra deal fast en rock borde väl vara mer säkert än byxor tex….

    Så jag tänker köp. 🙂

Kommentera

