Ytliga nojjor

Det är ju inte bara fötterna som svullnat. Hela jag är rätt stor. Precis som med dottern ser det ut som att jag kommer gå upp sisådär 20 kilo den här graviditeten.

Och det må vara ytligt. Men det är rätt jobbigt. Inför festen i lördags hade jag stor klädångest och jag sa till Mats som det var ”jag har aldrig känt mig så ful i hela mitt liv”. Jag har känt mig snyggare rödmosig, osminkad och svettig i orangea matchkläder efter ha spelat handboll.

Det är på något sätt så förbjudet att säga det. Man ska bara vara glad att man är gravid och känna sig vackrast i världen (och det hade jag kanske gjort om jag ”bara” haft en liten kula, men med 20 kilo kommer ju en hel del annat än kulan…). Om man inte gör det. Ja då är det något fel. Och glad är jag. Gissa om. Jag menar, man genomgår inte IVF om man inte vill ha barn. Men det hindrar inte att jag på vägen dit känner mig rätt… ful.

Ibland går jag in på mitt Flickr-konto och kollar bilder från förr. Tänker. Så där kommer det bli. Igen. Om ett tag. Ge det bara lite tid. Och så kommer det ju bli. Det vet jag. Men ibland behöver jag peppa mig själv på det sättet. Ytligt schmytligt, I know…

Sen struntar jag i det igen och går och fikar och beställer en extra bulle! För att hur dåligt jag än mår av att vara tjock så skulle jag må ännu sämre om jag inte unnade mig.

2 responses to “Ytliga nojjor

  1. Söta du! Klart som korvspa att man får känna sådär. Man måste ju inte tycka att det är kul att gå upp i vikt bara för att man vill ha barn, eller hur? Det tror inte jag att jag kommer att tycka iaf 🙂 Och du är världens vackraste och sådant försvinner inte med en graviditet, inte med två heller för den delen! Ät du bulle och njut, var sak har sin tid!
    Kram!

Kommentera

