Blommig bebis

När dottern var liten sprang vi förbi skyltfönstret till Matador Kids (på den tiden de fanns på Hornsgatan i Stockholm) i princip dagligen. Där blommade lekdräkter från Molo och jag var rätt sugen att gå in och köpa en till lilltjejen. Men av någon anledning blev det aldrig av. Men så ikväll gjorde jag slag i saken. Jag hittade en på Ebay och budade hem den för £3. Oanvänd. Det får bli nya bebisens första ”egna” plagg:

För visst funkar väl den både på tjej som kille? Ja det tycker i alla fall jag!

10 responses to “Blommig bebis

  1. Åh så fin! Håller med om att den passar både tjej och kille.

    • Bra. Men jag kan ju se det framför mig, om det blir en pojk, hur alla engelsmän blir helt förvirrade. Här är det ju strikt rosa-flicka och ljusblå-pojk som gäller…

  2. Oj va fin. Man blir ju saligt lycklig när man kikar på den och tänk då vilken underbar syn med lill-bebis i. Snopp eller snippa klart alla vill ha blommigt 🙂

  3. Absolut! Deras kläder är ju såååå fina! Jag är såld överlag på bodysuits.. 🙂

  4. Fin! Passar utmärkt på båda, tycker jag.

  5. du som verkar ha bra koll på ebay 😉
    jag brukar hålla mig till tradera, men det verkar ju finnas bra mycket mer på ebay. Men hur funkar det med frakt och tull och sånt där till sverige? 😮 för om det är en stor kostnad så antar jag att man tjänar mer på att fortsätta tradera:a 😉
    trevlig helg! 🙂

    • Hej Annelie!
      Jag handlade en massa på Ebay redan när jag bodde i Sverige. Så länge man håller sig till brittiska Ebay (www.ebay.co.uk) behöver man inte betala tull, det är bl a från USA tullen kommer in. Portot brukar också vara rätt rimligt. Faktum är att det är billigare för mig att posta något härifrån till Sverige, än vad det är för mig att posta inrikes i Sverige. Brittiska postpriser är helt enkelt lägre. Så testa! Det står i annonsen om säljaren skeppar utomlands. De flesta gör det. Och om de inte gör det kan man oftast maila och fråga om de skulle kunna tänka sig det och vad det i så fall skulle kosta. Det brukar alltid funka. Folk vill ju sälja! 🙂
      Lycka till!

Kommentera

