Vilken present!

Jag har skrivit om Maria förut. Vi har följt varandra på nätet i flera år, våra historier är på många sätt lika och våra döttrar är födda med bara ett par veckors mellanrum. När hon öppnade smyckesstudio i mina gamla hoods tittade jag och dottern in och hälsade på. Det var första gången vi sågs på riktigt. Det var i somras.

För någon vecka sen mailade Maria mig och frågade om min adress. Hon hade något hon ville ge mig. Gissa om jag blev nyfiken. Så när paketet dök upp idag var jag snabb att öppna. Och blev så glad att tårarna trillade.

”Inte för att detta kan ersätta ditt gamla, men jag kunde inte låta bli” stod det på kortet. Och när jag öppnade den lilla lådan fann jag… mitt förlorade ekollon:

Nej det är förstås inte exakt det ekollonet jag tappade. Det är nog försvunnet forever. Men det är nästan exakt likadant. Och att Maria, som jag alltså träffat en enda gång, tänkte på mig, det är så fantastiskt fint att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna återgälda henne.

Och inte nog med det. Hennes dotter hade även valt ut ett halsband till min dotter. Det var som lilla julafton för oss!

Missa inte att kolla in allt annat fint Maria gör i hennes webshop Mawi Design.

7 responses to “Vilken present!

  1. Så fint! Maria är en sån go tjej!! ♥

  2. Hon är fin som få den kvinnan!<3

  3. Men ååå så fint! Vilken bästa-Maria! Och vilka fina fina halsband!

  4. Blir ju helt generad av att läsa era kommentarer!

    Mikaela, du kan få bjuda igen med en kaffe och vaniljbulle på favvobageriet i höst ;). Jag blev glad över att kunna glädja dig (och V) och det är ju det som är så härligt. Att kunna överraska och sprida lite glädje när det går.

    Började skriva detta redan igår, men Molly sa bestämt ”Inte skriva Mikaela o Vera nu, jag vill se på Lollo o Bernie” och då fick ju det gå före ;).

    Kram fina du ❤

Kommentera

