Väntan är olidlig – i trippel bemärkelse

Väntan på bebis, that is.

  • Dels är vi förväntansfulla.
  • Dels är jag skräckslagen inför förlossningen.
  • Dels har jag fruktansvärd foglossning.

När jag suttit still en stund kan jag inte stödja på ena benet. Det försvinner efter en stund i rörelse, men då jag rört mig en liten stund för länge, typ 20-30 minuter (i ultrarapid) måste jag vila…

Just nu skulle jag egentligen varit på puben med ett gäng sköna tjejer. Men orken fanns inte. Och då skulle jag ändå få skjuts dit… Men det där att sitta och försöka få det bekvämt med jättekulan – svårt. Och om jag får klaga lite till har det nu blivit riktigt jobbigt att andas. Bebisen trycker ihop lungorna ordentligt och jag har blivit toktäppt. Inte förkyldtäppt utan gravidtäppt…

Så väntan är verkligen i det närmaste olidlig. 22 dagar kvar… Efter imorgon är h*n enligt sjukvården färdigbakad. Skulle h*n titta ut nu skulle h*n inte räknas som prematur. Men h*n får gärna stanna tiden ut. Fast varför inte fixera sig? Det har h*n inte gjort ännu sa barnmorskan som klämde på magen idag. När h*n gjort det blir förmodligen trycket på lungorna mindre, dessutom har jag hört att det kan stabilisera upp bäckenet lite och minska smärtorna från foglossningen. Hoppas!

4 responses to “Väntan är olidlig – i trippel bemärkelse

  1. Jag hoppas lite åt dig också för det där låter inte bekvämt, inte bekvämt alls. Kram!

  2. I ärlighetens namn är jag avundsjuk på dig som har förlossningen framför dig, det är ju en så häftig och unik upplevelse! Jag hade samma ”problem” som du första gången och funderade såklart på det inför andra gången, men det gick hur bra som helst. Det kommer det att göra för dig också! Kram

Kommentera

