Fel fast kanske rätt ändå

Dottern har antingen blandat ihop ”liten stund” och ”lång stund”, eller så är hon bara smart och försöker förvilla oss. Hon säger ”mamma jag titta TV:n bara länge stund”.

4 responses to “Fel fast kanske rätt ändå

  1. Haha, så himla gulligt! Det får mig att tänka på när jag vikarierade i småskolan och på fritids. Vi skulle ha eftermiddagsfika och det fanns en bulle var åt alla barn, men en kille frågar om han får ta en till, varpå jag följaktligen svarar nej. Då utbrister han:

    – Men varför säger du nej, jag frågar ju bara.

    Lite samma grej. Han hade liksom inte hajat innebörden riktigt 😀

  2. Hehe, smart.

    Våra bästa kompisars son, som blir tre i slutet av mars, satt i julas å bad sin pappa om ”pyttemycket” vatten.:-)

Kommentera

