Hens cupcakes

På tisdagar och onsdagar jobbar jag. Dottern är då med en barnvakt. Idag kom de hem med hembakta cupcakes! Gissa om dottern var mäkta stolt. En rosa till henne, en rosa till pappa och en blå till mig – så bestämde hon att de skulle fördelas. Och det utan att vi säger hen här hemma.

6 responses to “Hens cupcakes

  1. Sa du inte Nej! Nej! Nej! mamma har snippa och ska ha rosa Pappa har snopp och ska ha den blå. 😉

  2. Skönt att höra! Jag tror inte heller på det där konstgjorda för att komma fram till jämställdhet. Hejja dottern!

  3. Jag ser inte hen som ett medel (verktyg) utan som ett tillskott, en ytterligare nyansering i språket. Det skulle åtminstone underlätta för mig då jag skriver uppsats, både för att förstärka anonymiteten vid undersökningar (välkommet tillskott bland ”personen” ”intervjuobjektet” etc.) och för att i abstrakta resonemang slippa, vad som enligt mig är distraktionsmoment, ”hon/han” eller ”h*n” som ofta blir tjatigt i en längre text, hen tycker jag då ger mer flyt och fokus på sakfrågan. Neutralt och bra precis som oss, de/dem, vi, er, denne, du, jag, sig, sin med flera som vi redan har. Resten av de eventuella fördelarna med ordet ser jag som sekundära 🙂

    • Bra synpunkt. Men den kommer sällan fram i den alltför infekterade genusdebatten.
      Kram på dig duktiga du! Hoppas du mår fint och att studierna går bra. Klart de gör, du är ju bäst ju! 😉

Kommentera

