Men bevisa ATT DU ÄR det…

Hatar ordverifiering i bloggar. Har skrivit om det förr. Och på senare tid har det bara blivit värre. ”Bevisa att du inte är en robot” står det om man vill kommentera på blogspot-bloggar med ordverifiering. Men bevisa att du är det och GE MIG BOKSTÄVER SOM INTE ÄR IHOPBLURRADE I EN ENDA GEGGA SÅ MAN FÅR SKRIVA OM FYRA GÅNGER INNAN KOMMENTAREN GODKÄNNS…

Sen undrar jag fortfarande. Är problemet med oönskade kommentarer verkligen så stort? Nu använder jag ju ett annat bloggverktyg, men mitt skräppostfilter har inte släppt igenom en enda skum kommentar på snart tre år. Och om man är osäker, varför inte bara välja att publicera först efter bloggskribentens godkännande? Bara en liten fråga… Allt är bättre än ordverifiering. Kalla mig gnällig, men efter fyra misslyckade försök att få till en kommentar, då ger i alla fall jag upp och surfar vidare utan att lämna avtryck.

12 responses to “Men bevisa ATT DU ÄR det…

  1. Word! Jag hatar det också, man blir ju liksom sämre på att kommentera av det..:-(

  2. Kan man ta bort det på något sätt har jag undrat. Ja det är ju förbannat jobbigt.

  3. Det har ju blivit sjukt mycket svårare. Näst intill omöjligt. Beror det på min syn eller att texten blivit otydligare har jag undrat. Nu väljer jag att tro att det är det sistnämnda det beror på. 🙂

  4. Håller med dig! Jättetråkigt! Oftast låter jag bli att komentera då.

  5. Jo det verkar ju jätte enkelt så du kan ju göra det imorgon åt mig när jag sitter och äter tårta 🙂 Jag googlade lite verkar vara svårt med .se.

Kommentera

