Vad jag gjorde istället

Nåja, hade jag varit envis och fortsatt klicka på ”try again” hade jag kanske fått hem någon Marnipryl, men jag hade något annat bokat. Något alla borde göra. Jag gick en förstahjälpenkurs. En särskilt för barn. Kändes bra att veta också att ens instinkter tar en rätt långt. Då när dottern satte en peng i halsen och nästan slutade andas. Då när jag och Mats vände henne uppochner och slog henne i ryggen. Ja det är ungefär så man bör göra. Kanske inte hålla barnet i fötterna, det kan bli tungt, men hålla det uppochner över t ex knäet och slå hårt i ryggen.

One response to “Vad jag gjorde istället

  1. Pingback: Rapid Response | Queenstreet

Kommentera

