Jag är en av 63 644 267…

… som sett den. Hittills. Har du? Det har du säkert. Men om inte. Klicka nedan. Se den du med. Jag hoppas 20 april inte går obemärkt förbi.

Jag vet att där finns kritiker som säger att organisationen bakom filmen inte är trovärdig nog, att där är faktafel i filmen och att Kony varken är särskilt aktiv eller farlig längre. Faktum kvarstår. Han har förstört livet för 30 000 barn genom åren – ska det få gå obemärkt förbi? Han är aktiv. Men inte i just Uganda. Bör han inte ställas inför rätta? När världen jagar andravärldskrigetbrottslingar utan att någon reagerar? Det här handlar om de senaste trettio åren. Dessutom tycker jag det är fantastiskt att se att frivilligt engagemang leder någonstans. Som ett motbevis till alla som säger ”men vad spelar det för roll om lilla jag säger nej”.

Kommentera

