Borde jag kanske?

Solen börjar spricka genom molntäcket och väderprognosen lovar uppemot 16 grader varmt. Själv ligger jag i sängen. Precis som jag gjorde nästan hela dagen igår. Om jag är sjuk? Inte ett dugg. Försöker bara ladda lite inför förlossningen. Jag sover ju rätt kasst om nätterna då jag vaknar av foglossningssmärtor så fort jag vänder mig, så slapp i sängen med en film eller en bok för att samla kraft känns viktigare än sol på nosen just nu. Dessutom ser ju hela veckan ut att bli rätt fin, så det ska nog hinnas med det med:

Sen får jag med jämna mellanrum glada SMS från Mats och dottern som utnyttjar vädret till max på cykeltur. Igår gjorde de lekparken i Mats nya gummistövlar och sedan lunch på puben. Mysigt! Jag får lite ångest av att inte vara med, men jag måste försöka prioritera kraftsamlande så den där bebisen kommer ut på något sätt!

2 responses to “Borde jag kanske?

  1. Skönt att höra att jag inte är ensam om slappandet. Bäst att samla krafter för snart har vi förhoppningsvis fullt upp som tvåbarnsmammor. Det är nära nu!!!!!!

Kommentera

