Godaste fiskkakorna

Min del av Matmål 2012 den här veckan gjorde jag efter ett tips från vännen Anna. Hon hade testat ett av Jamie Olivers 30-minutersreceptfiskkakor med svensk touch. Jag vet inte riktigt vad som är så svenskt med dom, eller om hela det här receptet verkligen tar endast 30 minuter. Men vad jag vet är att fiskkakorna blev galet goda och att om man med lite genvägar lätt gör detta på en halvtimme. Jag skippade salsan och avocadosalladen och körde på färdiga såser vi hade i kylskåpet (tartar- och pepparrot), vanlig sallad och snabbinlagd gurka (en matsked ättika, två matskedar socker, tre matskedar vatten, en halv gurka).

Dottern fick majs och ärtor till istället och en fiskkaka formad som ett hjärta:

Fotnot: Matmål 2012: Mats lagar mat en gång i veckan och jag provar ett nytt recept varje vecka. 

Kommentera

